Licența 2024. Succesul absolvenților programului „Business și administrare”: provocări și realizări
Studenții programului „Business și administrare” din cadrul Facultății Inginerie Economică și Business, gr. BA-211 și BA-213 au demonstrat excelență, implicare și determinare prin participarea activă în proiectul ERASMUS+ EDU-2022-CBHE-STRAND-2 „Developing and improving the STEAM skills of students and teachers for curriculum innovation and sustainable development of higher education institutions and local businesses” – „Dezvoltarea și îmbunătățirea abilităților STEAM ale studenților și profesorilor pentru inovarea curriculară și dezvoltarea durabilă a instituțiilor de învățământ superior și a afacerilor locale”, nr. 101081787 „Skills4future”.
Alex ALCAZ, Victoria BONTA, Maxim CERTAN, Dina LAȘCO, Daniela NEGUȚA, Nicoleta POCIUMBAN au parcurs o călătorie academică plină de provocări și satisfacții. Ei s-au dedicat cercetării în domeniul sustenabilității, analizând în mod special instrumentele inovative STEAM cu impact economic, social și de mediu. Rezultatele efortului lor s-au concretizat într-un subcapitol semnificativ din teza lor de licență.
Participarea în proiectul SKILLS4FUTURE a depășit sfera teoriei, oferindu-le studenților oportunitatea de a aplica cunoștințelor teoretice dobândite în contexte reale. Adaptarea la un mediu complex și inovativ a constituit o provocare semnificativă, pe care însă ei au depășit-o cu succes.
Prezentarea tezelor în limba engleză în fața unei comisii internaționale, constituită din evaluatori din Polonia, România și Republica Moldova, inclusiv de la Universitatea Tehnică din Lodz, Polonia; Universitatea Politehnica București din România; Academia de Studii Economice din București România, a reprezentat un moment deosebit de important. Studenții au demonstrat cu brio calitatea procesului educațional din cadrul UTM, uimind comisia prin nivelul de pregătire și rigoarea cercetărilor efectuate. Aprecierea primită din partea evaluatorilor internaționali a validat efortul și competența lor, consolidând totodată încrederea în propriile abilități.
Experiența acumulată în cadrul proiectului SKILLS4FUTURE a fost bogată și diversă, incluzând workshop-uri, conferințe și vizite de studiu. Toate acestea au contribuit semnificativ la integrarea cunoștințelor noi în teza de licență, dar și la dezvoltarea personală și profesională a studenților.
Impactul acestei experiențe a fost vizibil și în timpul susținerii tezelor în fața comisiei de examinare a Universității Tehnice a Moldovei. Studenții au abordat prezentările cu încredere sporită și o stare emoțională pozitivă, acesta fiind rezultatul direct al experienței dobândite pe parcursul proiectului.
În acest context, recunoștința este adresată deopotrivă și coordonatorilor științifici – prof. univ., dr. hab. Aurelia LITVIN, conf. univ., dr. Rina ȚURCAN, conf. univ., dr. Ala OBERȘT, conf. univ., dr. Iuliu ȚURCAN și conf. univ., dr. Ina GUMENIUC, pentru ghidarea și sprijinul acordat pe parcursul proiectului. Dedicarea și implicarea lor au contribuit semnificativ la succesul studenților.
Prin implicarea activă în proiecte internaționale și prin calitatea cercetărilor efectuate, absolvenții programului „Business și Administrare” demonstrează o pregătire solidă nu doar din punct de vedere teoretic, ci și practic. Abilitățile antreprenoriale și spiritul inovator de care au dat dovadă sunt esențiale pentru succesul în cariera profesională. Iar acest fapt este o dovadă concludentă că programul de studii „Business și Administrare” din cadrul FIEB-UTM stimulează și susține plenar asemenea inițiative, oferind absolvenților săi o bază solidă pentru a face față provocărilor viitoare.
Succesul remarcabil al studenților programului „Business și Administrare” din cadrul Facultății Inginerie Economică și Business demonstrează totodată calitatea educației oferite de Universitatea Tehnică a Moldovei. Implicarea activă în proiecte internaționale și orientarea spre cercetare sunt elemente cheie ale programului, pregătind studenții pentru o carieră de succes în domeniul afacerilor.