MARKETINGUL DIGITAL: CUM SĂ FII COMPETITIV ÎNTR-O LUME CONECTATĂ?

Universitatea Tehnică a Moldovei (UTM) a găzduit recent masa rotundă cu genericul „Marketingul digital în era tehnologiilor informaționale”, un eveniment organizat de Departamentul Teorie Economică și Marketing, Facultatea Inginerie Economică și Business, în contextul manifestărilor prilejuite de jubileul de 60 de ani al UTM.

Ajuns la a doua ediție, evenimentul se bucură de o largă rezonanță academică, fiind inclus în Registrul Manifestărilor științifice pe Platforma online „Evenimente științifice din Republica Moldova” – o resursă informațională publică, recunoscută de către Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare – ANACEC.

a 9

Pornind de la premisa că marketingul digital necesită o abordare strategică și inovatoare, sub egida comitetului organizatoric constituit din conf. univ., dr. Lilia CHIRIAC, conf. univ., dr. Tatiana MUNTEANU, conf. univ., dr. Maria GRIGORAŞ, lect. univ., dr. Diana MEMEŢ și lect. univ., dr., Sergiu MÎRZA a fost creată o platformă de dialog între mediul academic și cel de afaceri, avându-i în calitate de invitați speciali pe Olga CERBU – creator de site-uri comerciale, dezvoltator Java; Mihai BOLOGAN – director executiv iDATA; Dumitru TALMAZAN – fondator „Talmazan School”. Discuțiile s-au axat pe diverse teme, elucidând oportunități și provocări în era digitală, cu accent pe rolul inteligenței artificiale și utilizarea chatbot-urilor în marketingul digital; dezvoltarea marketingului aplicat în afaceri, dar și a parteneriatelor între mediul academic și cel de afaceri etc.

Chiar dacă marketingul digital are, prin definiție, adiacență directă cu utilizarea tehnologiei, experții au subliniat că inteligența artificială nu va înlocui omul, dar va deveni un instrument esențial pentru specialiștii în marketing, oferind oportunități semnificative pentru inovație și eficiență în mediul de afaceri. Totodată, au fost examinate beneficiile utilizării chatbot-urilor în marketingul digital, precum automatizarea trimiterii de e-mailuri, optimizarea campaniilor de marketing pe Facebook, personalizarea recomandărilor de produse pentru clienți și crearea de asistenți virtuali. De asemenea, au fost prezentate diverse studii de caz și exemple de succes din domeniul marketingului aplicat, demonstrând importanța adaptării strategiilor de marketing la nevoile specifice ale clienților.

Evidențiind rolul crucial al universităților în promovarea inovației și succesului, conf. univ., dr. Rafael CILOCI a subliniat că dezvoltarea unei eficiente comunități de marketing digital depinde de colaborarea strânsă între diverse instituții.

b 7

Cu prezentări tematice valoroase au contribuit și invitații speciali ai evenimentului. Creatoarea de site-uri comerciale,  Olga CERBU, s-a referit la metodologia de abordare a marketingului digital. În condițiile actuale, digitalizarea este un eveniment indispensabil pentru toate procesele și activitățile cotidiene. Orice dezvoltator de site-uri trebuie să fie la curent cu toate inovațiile și să genereze acele produse care ar garanta satisfacția, dar și securitatea utilizatorului. Orice afacere caută să-și optimizeze microserviciile aplicând diverse soft-uri care ar rentabiliza procesul propriu-zis. În acest context, marketingul digital devine un instrument esențial pentru a atrage și fideliza clienții, folosind strategii personalizate și date analitice pentru a maximiza eficiența și a reduce costurile operaționale.

c 5

Mihai BOLOGAN, director executiv al iDATA, s-a referit la utilizarea chatboturilor în dezvoltarea afacerilor, subliniind că, deși ChatGPT nu este perfect, acesta poate fi un instrument valoros dacă soluțiile propuse sunt verificate pentru autenticitate. Printre procesele de marketing care pot fi îmbunătățite prin inteligența artificială se numără trimiterea automată de e-mailuri, optimizarea campaniilor pe rețelele sociale și crearea de asistenți virtuali personalizați.

d 2

Dumitru TALMAZAN, fondatorul „Talmazan School”, a vorbit despre importanța unui marketing targetat direct pe client. În cei nouă ani de activitate, școala sa a format peste 5000 de absolvenți și beneficiari, demonstrând că marketingul s-a adaptat la noile realități. Talmazan a subliniat importanța unui plan de acțiune clar, a unui buget de marketing bine stabilit, urmărirea tendințelor, adaptarea la acestea, dezvoltarea unei strategii multichannel și colaborarea eficientă.

Evenimentul s-a încheiat cu discuții fructuoase și idei valoroase privind dezvoltarea unui parteneriat durabil între mediul academic și reprezentanții mediului de afaceri din Moldova. Aceste parteneriate sunt esențiale pentru promovarea inovației și a succesului în era digitală.

Prin asemenea inițiative, UTM și partenerii săi demonstrează angajamentul de a sprijini dezvoltarea competențelor digitale și de a facilita colaborarea între diverse sectoare pentru a rămâne competitivi într-o lume conectată.(Detalii link)