CERCUL ȘTIINȚIFIC STUDENȚESC MARKETINGUL ÎN ECONOMIA CONTEMPORANĂ LA UTM

Departamentul Teorie Economică și Marketing din cadrul Facultății Inginerie Economică și Business a Universității Tehnice a Moldovei este unul cu orientare spre dezvoltarea profesională a studenților, în general și în particular a celor de la programele de studii ”Marketing și logistică” și ”Economie generală”.

Pentru a susține procesul de cunoaștere și dezvoltare a competențelor şi abilităţilor profesionale şi personale a fost inițiat de către Departament Cercul Științific Studențesc ”MARKETINGUL ÎN ECONOMIA DURABILĂ”, care are loc lunar, conform unui orar stabilit de comun acord cu studenții.

Economia contemporană se caracterizează prin diverse particularități care reflectă schimbările majore în tehnologie, globalizare, demografie și alte aspecte sociale și economice. Cercul Științific Studențesc are ca scop implicarea studenților în cercetarea și înțelegerea schimbărilor majore din economia contemporană, sub aspectele tehnologice, globalizării și demografiei, și evidențierea importanței instrumentelor moderne de marketing.

Sub îndrumarea profesorilor, studenții contribuie cu idei și cercetări relevante pentru domeniul lor de interes. Președinta cercului științific studențesc, studenta anului II Mihaela VÎRLAN, împreună  cu  profesorul-coordonator din cadrul Departamentului conf. univ., dr., Svetlana GANGAN și şefa Departamentului Teorie Economică și Marketing conf. univ., dr.,  Lilia CHIRIAC, cu responsabilitate si devotament  coordonează și mobilizează studenții pentru prezentări și discuții. Tematica este foarte variată și include subiecte ce se încadrează în domeniul de cercetare Marketing, Logistică și Economie generală .

La prima ședință a cercului științific studențesc şefa Departamentului Teorie Economică și Marketing conf. univ., dr.,  Lilia CHIRIAC a informat studenții despre semnificația specialiștilor în marketing și logistică în dezvoltarea economică durabilă, referindu-se în principal la importanța cercetărilor științifice în dezvoltarea profesională.

Tematica variată include subiecte precum practicile neuromarketingului în companiile internaționale, aplicarea principiilor ecomarketingului în activitatea de transport în RM, dezvoltarea rurală prin soluții inteligente, metode moderne de cercetare a pieței, evaluarea imaginii de piață a mărcii în scopul perfecționării strategiei de brand și altele au provocat interes în rândul studenților de la învățământ cu frecvență şi cu frecvență redusă.